KALAU ANDA TAK KLIK GMBR NI , MAKNANYA ANDA BUKAN KPOP LOVER SEJATI

ads ads ads ads ads

Saturday, 21 May 2011

REMAJA PEREMPUAN BERTUDUNG TERKINJA2 DI KONSERT KPOP

haaa. penah terbaca statement ni???perghh lagi 1 hujah dangkal si makhluk haty busuk...nampak niat yang baik tapi sebalik sisi haty nya maseh "dengki" dan niat nak mengutuk...adoi...orang zaman mana agaknya dorg tuu...da nama nya tengok konsert/showcase mesti laa nak terkinja2 sikit...kena plak show lagu2 rancak...ape yang salahnya????tak kan sebab pakai tudung nak kena duduk sopan bersimpuh bagai...

 
ehh tak de beza laa pompuan pakai tudung main futsal,panjat gunung,mandi manda di pantai dengan tengok konsert...tak de ape yang salahnya...yang salah kalau semua benda yang dorg buat tuu melalaikan....bab melalaikan nih sangat subjektif......kalau nak ukur dosa pahala..halal haram...jangan nak kondem pompuan saja...laki pon sama...kenapa tak cakap "remaja lelaki terkinja2 di konsert linkin park"????tak de plak timbul statement tuu kan???haaa jadi memang nampak sangat saje nak kutuk kpop
 
apa saja pasal kpop serba tak kena...plik bin hairan al musykil lah...ishh ni yang nak mencarut nih..hahahahakim mahkamah...jadi kpopers semua terutama yang bertudung...usah lah layan provokasi murahan dr dorg yang dengki ni yea...teruskan minat anda selagi anda rasa masih di pihak yang benar...

okeh pai sini jek kot hamburan umpatan kali nih...xde idea sangat nk ulas panjang2 sebab isu nya sangat remeh untuk di ulas...jumpa lagi^^


22 comments:

  1. pak cik ?? tengkorak kau hahaha

    ReplyDelete
  2. aq x tao nk ckp pew,,, tpy ko punya post semue best~ (jeles)

    ReplyDelete
  3. trabaek ar...FAKTA YG X BLEY DTIDAKKN...HAHAHA

    ReplyDelete
  4. setuju abes ngan post ni!! btw, thanks backup kitorng.. hehe

    ReplyDelete
  5. awk mmg the best la..afiq..i support u'r blog.. :D

    ReplyDelete
  6. Apa salahnya? Komen macam apa. Belajar agama tak kecik2? Melalaikan subjektif? Pergi konsert ni lompat2 dapat pahala? Apa faedahnya? Nak samakan dengan futsal? Aduh. Ceteknya fikir..

    ReplyDelete
  7. Cekgu DD : entry tu di tuju kan pada anti korea yang jadikan isu ni sebab nak kutuk kpopers..itu saja..kita xkata pasal dapat pahala haram or apa2 berkaitan agama..memang kita punya pengetahuan agama cetek..apa yang di tekankan di... situ..mereka menganggap apa saja yang kpopers buat itu salah..mengapa tak kata semua remaja bertudung pegi konsert terkinja2...kenapa harus di letakkan kpop sahaja..yaa benar melalaikan itu subjektif..maksodnya..apa saja kita buat tak kira tua muda laki perempuan..contoh jika seorang ibu melawat jirannya sehingga melewati waktu sembahyang juga kan melalaikan..seorang bapa pergi memancing sehingga tak sembahyang juga melalaikan bukan???jadi jika remaja menonton konsert kebarangkalian mereka lalai juga berkemungkinan..itu yang salah tapi jika mereka sembahyang dan menjaga pergaulan tiada salahnya walau nampak agak mustahil..jika seorg lelaki menonton konsert terkinja2..tak dapat pahala juga bukan??/so bukan itu isunya...ape yg saya nak nyatakan ialah MEREKA HANYA MENYALAHKAN REMAJA MINAT KPOP..seolah2 kalau pergi konsert laen tak apa..mudah bukan??mengenai menyamakan dgn futsal..maksodnya..main futsal dengan pegi tengok konsert itu sebahagian dari hiburan si samping bersukan dan minat..itu saja..kalau main futsal tak kesah pon mereka nak terjerit2 sambil pakai tudung kerana sememangnya begitu..mana ada org main futsal senyap membisu..sama lah dengan pergi konsert..mana ada org senyap dan menghayati sahaja..hatta konsert nasyid pon...apa2 pon terima kasih dengan komen kalian..sama2 kita betulkan apa yang tak betul..cuma nak komen sikit ..pertanyaan anda "belajar agama tak kecik2" tu..nampak agak sombong pertanyaan tu..apa pun itu hak anda..sekali lai di tekankan KEBANYAKAN ENTRY MENJURUS KEPADA MEMPERSOAL ISU2 YANG DIBANGKITKAN ANTI2 KOREA..MUNGKIN ADA KENYATAAN YANG AGAK SINIS TAPI IA HANYALAH MENJAWAB PROVOKASI..TIDAK BERPAKSI KEPADA PERKARA POKOK MENYELURUH...sekian

    ReplyDelete
  8. Assalammualaikum.....

    hmm....saya tahu saudara terlalu meminati kpop....
    saya jg begitu.....sy minat cn blue, u-kiss dan pelbagai lg, tetapi saya tidaklah terlalu obses....
    seriously, saya rasa kita x perlu nak menegakkan segala khabar yg memburukkan kpop...
    kita ni org islam kan,jd kita perlu fokuskan kpd agama islam,

    mgkn saudara terfikir saya ini mgkn berhati busuk kerana menulis post ini....
    saya terima saja saudara...

    tidakkah saudara ingat kpd saudara seislam kita di palestin...
    lebih baik kita berusaha dan cuba membantu dan mendoakan saudara kita di sana, lgpun pahala akn diberi oleh Allah kpd kita dlm buku catatan amal yg bakal menentukan sama ada kita ke syurga atau neraka....

    mgkn bg sesetengah org, mereka anti muzik terus....

    tp dah kita minat lg korea nak wat camna kan, cuma x payah terlalu obses sebegitu kerana segala penat lelah saudara/saudari menulis dlm blog ni bg back up apa yg org mengata kat industi korea ni x memberi pahala langsung kepada kita kan????

    lgpun memang benar, tengoklah dlm tv, mak cik2 yg pakai tudung pun boleh terkinja-kinja dan bertepuk tangan apabila menghadiri rancangan hiburan seperti 'jangan tidur lagi' dan 'ewah2' tu....

    dlm islam,konsert tu rasanya 'haram' dihadiri....
    kerana apa?

    mereka akan lalai kpd solat seperti konsert jom heboh tu....
    dan mereka terkinja-kinja kerana melupakan Allah....
    seperti dlm konsert maher zain walaupun maher zain membawa lg nasyid....hmmm

    saudara terfikirkah,apabila seseorang itu terhibur,dgn serta merta Allah akn dilupakan kerana mereka bersikap terlalu fanatik....

    at last,saya faham saudara minat kpop....
    saya jg begitu,
    tetapi jgn lah kita terlalu fanatik...
    kerana Rasul Allah x akn bg syafaat kepada org islam yg minat kpop ni kat akhirat kelak....betul kan???

    lgpun, segala post saudara dlm blog ni akn ditanya Allah kat akhirat nanti kan???

    saudara fikirkanlah,sebagai islam,apakah yg patut kita lakukan???

    -kita nak back up kpop ke yg x akn menjamin kita masuk syurga@neraka

    -atau saudara ingin melakukan sesuatu yg dpt menyumbangkan kpd agama islam yg dpt membawa kita ke syurga di akhirat sana???

    sebagai islam, saya 100% tahu bahawa saudara percaya akn kewujudan syurga dan neraka....
    terpulang, sekiranya saudara ingin mengata saya, saya terima saja....

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Maaf sebab kata2 kata saya kat atas tu beremosi. Sebab baru lepas tengok m-pop gedik jambu.

    Saya tak kata kpop je yang tak ok, pergi la mana2 konsert pun sama. Ye, hatta nasyid sekalipun. Cuma rasanya tak seteruk konsert lain kan? Tapi dik, jangan kita nak membenarkan benda yang ternyata salah.

    Jangan terlalu fanatik dan puja artis. Siapa mereka? Nanti di akhirat, dia boleh bantu kita tak. Nur Raihan pun dah bagi panjang lebar.

    Nasihat saya, jangan la obses. Jangan taksub.Setakat nak tengok cerita, tengoklah. Setakat nak dengar lagu, dengarlah. Tapi berpada. Sebab benda2 ni lagha.

    Dik, fikir baik2 eh. ^_^
    Jangan lupa Allah, Tuhan yang perlu kita puji dan puja setiap masa.
    Jangan lupa Rasulullah, insan yang lebih berhak mendapat tempat di hati kita.

    ReplyDelete
  11. Nur Raihan Mahadi : tahniah kami ucapkan pada saudari...memang benar apa yang saudari kata kan..ternyata orang yang minat kpop sangat bijak menilai..untuk pengetahuan saudari...memang saya juga dan kebanyakan kpopers seperti saudari sebenanrnya..bukan lah minat sampai tahap terlalu mengagungkan...macam pernah saya bagi tahu...entry2 tuu semua hanya di tujukan pada orang yang dengki terhadap kita yang minat kpop...hujah2 dangkal secara melulu mereka seperti kita semua terlalu bahalol..jadi untuk menangkis hinaan mereka terhadap kami/kita,saya lontarkan sedikit kenyataan pedas pada mereka,tak perlu secara ilmiah kerana mereka tak akan faham kita bagaimana..kami juga berpegang pada penyataan.."membuat perkara yang baik tak perlu di hebah2kan takut menjadi riak cukup sekadar bersederhana"..apa2 pun sekalung tahniah kepada saudari...ini yang kita mahu...kpopers sejati yang faham hakikat sebenar...usahlah saudari bimbang..jika sebegitu komen saudari..saudari bukan lah berhati busuk..tapi saling mengingati...entry2 yang saya tulis bukan untuk golongan educated seperti saudari...saudari amat matang...begitu juga kami...

    seperti yang saya nyatakan tadi...ianya hanyalah sekadar menangkis hinaan mereka yang memberi hujah secara dangkal dan tak menyeluruh..apa2 pun terima ksih sekali lagi...jangan segan untuk terus memberi komen yang berisi sebegini..Alhamdulillah^^

    ReplyDelete
  12. Cekgu DD : yupp..sekalung tahniah kerana faham...insyaAllah..same2 laa kita ingat mengingati..terima kaseh...sememangnya kami remaja2 yang minat kpop bukan terlalu cetek fikiran..semua entry2 tuu hanya lah membalas hinaan anti korea yang tak mahu berdebat secara ilmiah..itu sahaja...jadi jangan di salah anggap minat kami ini..hendak mendidik remaja adalah dengan cara bergaul,bersahabat dengan mereka bukan menghentam tanpa memberi peluang...budaya hipies zaman 70an,glamrock 80an,hiphop 90an dan kini kpop...semuanya hanyalah hiburan..jadi kepada yang lebih tua tegur dengan baik...jika mencela seolah mencela diri sendiri kerana zaman remaja kalian dulu pon lebih kurang aja...kematangan hadir dari pengalaman..salam :)

    ReplyDelete
  13. SAUDARA AFIQ AKMAL-sya suka dgn sikap saudara yg terlalu positif...terima kasih yea....hi....

    dulu pun,serius saya obses walaupun sy sek agama, tp lama2 sy sedar, buat apa la sy nak kutuk2 dan menegakkan kpop apabila org mengata kan?....

    so kalau sy minat satu cerita tu, sy tengok jer...
    cuma x lebih2....he....

    act, muzik korea ni agak sedap muziknya nak dibandingkan dgn malaysia....haha....

    jgn kita jd seperti mpop, gedik tahap gaban nak tiru korea sampai buat rambut punk, pakai bj x cukup kain...ish2....
    nauzubillah kan....

    so, kita minat biasa2 je....
    kalau org mengata kpop pun, kita wat dek sudah la...
    tp...kalau org kristian mengata org islam, tu memang kita x leh diam kan?....

    kehidupan sebagai muslim seharusnya menegakkan agama kita sendiri kan?...

    so,usah saudara hiraukan mereka, mulut mereka,
    nak mengata kpop tu kita x payah kisah sangat, tp kalau mengata diri kita dan agama kita, yg tu memang kena kisah la...he...sori...panjang...

    ReplyDelete
  14. Dowg bukan pe. Dowg yg wt cerita ni sbnrnye JELES!! but to all kpop fans girl. klo nk pegi kat konsert kpop pon jgn lar smpi lpe dri. berpada2 la skit. igt kte ni owg islam. nk p konsert tu xslh tp jgn keterlaluan sudah r. hmm nk komen bnyk pon xbley coz i pon xpna mrase p konsert kpop ni.. sorry.. ^^ but i still kpop fans 4eva.

    ReplyDelete
  15. Selagi agama masih di ingati, selagi x melepasi batas.. saye rase x salah... masing2 dah besar... boleh berfikir dengan matang.. (^^)

    ReplyDelete
  16. sy pon minat kpop ni tp xde la fanatik sgt. sejujurnya,konsert mmg melalaikan,bkan konsert kpop je,apa2 konsert skali pon mmg melalaikan.cuba bygkn kita sanggop tinggal solat sbb konsert trlalu lama,beratur sbb nk mintak autograf or sebagainya smpai terlepas waktu solat. kan kita dah lalai tu.kalau tak thn sgt nk gi konsert tu,boleh tp igtla. jgn smpai lupa apa agama kita. sy pon malu sebenarnya kalau tgk remaja2 bertudung yg terlompat2 tgk konsert. apa agaknya persepsi org2 bukan islam terhdp
    org islam? fikir-fikirkanla. maaf kalau sy menyinggung mana2 pihak.

    ReplyDelete
  17. saya minat kpop jugak :) saya obses dengan 2pm sampai macam2 barang 2pm saya beli... baru2 ni exo dtg malaysia saye tgk ramai peminat diorang... tapi satu je saya kurang berkenan perempuan2 yang bertudung ni sbnarnye tak sesuai pegi konsert cam tu.. dengan terlompat lompat mcm org gila ape tah... pakai tudung dh mlambangkan dia beragama islam... islam tu agama kite.. :) ingat P/s: sy pernah jugak mlompat cm beruk bile tgk kpop.. tapi kat rumah je.. kalau jerit pon kat rumah tu only saye je yg dgar ... perempuan yang bertudung tak sesuai pergi konsrt yang boleh melompatkan kite xD .. tgk konsert balada je lahh ~~~ ㅋㅋㅋㅋ

    ReplyDelete
  18. Minat ku terhadap sangat mendalam.
    Tidak kesah dengan cacian serta kutukan dilemparkan kepada K-pop.
    Aku tetap menyukainya.
    Aku menyukainya pada tahun 2011.
    Aku melihat tingkah laku kawanku yang lain.
    Mengutuk kpop sedangkan mereka.
    Sibuk dengan english.
    Aku membiarkan sahaja.
    Aku dengan minatku dan dia dengan minat dia.

    ReplyDelete